25 november 2008

Vår nye prinsesse - en Barbie-dukke?

Emma Tallulah Behn (kalt Emma av Hans Majestet Kong Harald), født 29. september, Norges sjuende arving, har et navn som er blitt mye diskutert i media. Denne diskusjonen ønsker jeg ikke å gå inn i her, men heller vise en liten Barbie-dukke som lyder (nesten) samme navn.

Sist uke var jeg en tur på Smart Club på Alnabru. Der jeg gikk og kikket etter julegaver, kom jeg plutselig over en dukke i øyekroken. Hjernen registrerte tydeligvis noe som jeg ikke så før jeg snudde meg for å se nærmere på denne dukken. Dukken, av type apekatt (?) Barbie, lød det noe uvanlige navnet Tallulah.. Dukken var pent pyntet i riktig prinsesse-outfit, og så ut som en morsom leke.


Kom denne leken som et svar på Norges sjuende tronarving? Ønsket Barbie å innynde seg hos den norske kongefamilien? Hva mener Ari om dette? Har han vært i kontakt med Barbie for et samearbeid? Fra før har Prinsesse Märtha og Ari Behn to barn. Maud Angelica og Leah Isadora Behn. Når kommer Barbie Angelica og Barbie Isadora?

20. januar er det kongelig dåp, og Norge får vår første statsborger som lyder navnet Emma Tallulah. Jeg gleder meg, og synes navnet er et originalt navn som passer til resten av familien.. Morsomt at noen tør å stå frem og gi barna sine andre navn enn Ola og Kari.


Artikler om Emma Tallulah:
http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=522456

Ingen kommentarer: