25 november 2008

En av verdens vakreste 4-dørs biler

I dag slapp Porsche sine offisielle bilder av deres nysatsing Panamera GT, en aldeles nydelig bil. I motsetning til andre Porsche-modeller som f.eks. 911, vil denne få motoren i front. Motoren er dog trukket lengst mulig bakover for å få en bedre vektfordeling i bilen.



I Norge vil denne bilen kun være en drøm for 90 % av befolkningen, men duverden for en fantastisk drøm. Jeg har ikke før i det siste sett hvor elegante og designmessig perfekte Porsches biler er (jeg er en av de som synes alle Porsches så like ut), men etter å ha oppdaget Porsches designperfeksjonisme, er det med stor glede jeg setter av noen kroner til å kunne kjøpe meg en gammel veteran av en Porsche når jeg blir pensjonist. For mitt vedkommede er det 38 år til jeg er pensjonist, så kan jeg og min fru kjøper oss en Panamera når vi er pensjonister? Kjenner jeg gleder meg alt nå til å bli pensjonist.


Porsche, som eier store deler av Volkswagen, velger antagelig å benytte seg av VW-familiens 3,5-liters sekser, med cirka 300 hestekrefter. Det er også snakk om at man også kan få den med Porsches egne 8-sylindrede motorer på henholdsvis 350 og 550 hestekrefter. Uansett blir det en grom bil, som bevarer Porsches tradisjon med å levere rå biler med en nydelig ytre.

Gleder meg til bilen kommer i salg og man kan få beskue den "live"...

Ingen kommentarer: