26 oktober 2008

Renta ned kun for Norges Bank, eller oss andre også?

Onsdag spås det at renta nok en gang skal senkes. Sist den gjorde det, gikk ikke dette den vanlige borger til gode. Bankene lot være å senke renta. La oss håpe at de denne gangen tar finanskrisen på alvor, og gir den allmenne mann i gata en lavere rente.
For min del tar jeg krisen med knusende ro. Har ikke lån til langt oppover øra, og tåler enda høyere rente før det blir "krise". Skulle det bli for høy rente, ville jeg vel antagelig skaffet meg en jobb på kveldstid for å komme greit ut av det også, med hodet godt over vannet. Men jeg vet jo at stadig flere har benyttet seg av alle de pågående bankene som har tilbudt lån de i utgangspunktet vet at lånetakeren ikke kan betjene hvis renta skulle stige.

Håper bankene tar til fornuften denne gangen, og gir oss lavere rente på lånene våre. Det vil gagne hele samfunnet.

Ingen kommentarer: